Polska: 45-procentowy wzrost handlu-transgranicznego w branży e-commerce w 2014 roku

Integer.pl.
Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku szacowana jest na 5,6 miliarda euro. Jedynie w bieżącym roku zanotowano wzrost wymiany transgranicznej dla tej branży na poziomie 45%. Polscy konsumenci dużo chętniej kupują zagranicą, jednocześnie deklarując, że robiliby to częściej, gdyby mieli możliwość darmowego zwrotu zakupionych towarów. Jak wynika z informacji zebranych przez Ganna Yevtushenko, Head of Business Development w PayPal, wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 roku osiągnęła poziom 5,64 miliarda euro. Dla porównania wartość sektora szacowana przez serwisy Money.pl oraz Interaktywnie.pl to 6,94 miliarda euro w 2014 roku. Podczas prezentacji danych przez Yevtushenko poinformowano, że globalna wartość e-handlu transgranicznego szacowana jest na poziomie 105 miliardów dolarów w 2014 roku, a do 2018 roku powiększy się do 307 miliardów dolarów. Dla polskiego rynku oznacza to ogromną szansę tym bardziej, że jedynie w tym roku rynek ten wzrósł w Polsce o 45%, czyli szybciej od Rumunii (+36%), Grecji (+30%) i Węgier (+21%). Szybciej rozwijały się jedynie Czechy (+48%).
„Rozwój światowego rynku e-commerce to proces, który przebiega na wielu płaszczyznach. Wzrost znaczenia dostaw transgranicznych jest więc naturalny i stanowi dla nas jeden z kluczowych projektów, nad którymi pracujemy. Z uwagą obserwujemy prace wielu międzynarodowych operatorów nad rozwojem zarówno usług cross-border, jak i same-day delivery. Oba rozwiązania są priorytetem dla Paczkomatów® InPost i planujemy wprowadzić je w Europie jeszcze w I półroczu 2015 roku. Jesteśmy pewni sukcesu, którego gwarancją jest nasze szerokie doświadczenie w zakresie usług paczkomatowych” podsumowuje Rafał Brzoska.